Gazeteciler ve akademisyenler, komplo teorileri ve sahte haberler de dahil olmak üzere Facebook ve Instagram‘daki içerik akışını incelemek için CrowdTangle’ı kullanıyordu. Şirketi 2016 yılında satın alan Meta‘nın, sosyal medya holdinginin birçok başarısızlığının kaynağı olduğu göz önüne alındığında, şirketi kapatmayı seçmesi hiç de şaşırtıcı olmayan bir hamle.
Meta İçerik Kitaplığı adı verilen bir araç, CrowdTangle’ın yerini alacak ancak bunu yalnızca akademisyenler ve kar amacı gütmeyen araştırmacılar kullanabilecek. Meta, şirketin Avrupa Birliği Dijital Pazarlar Kanunu’na yanıtı olan İçerik Kitaplığının, kamuya açık yorumlara ilişkin veriler ve görüntülemelere dayalı içerik arama gibi yeni özelliklere sahip olduğunu iddia ediyor. Ancak ilk testçiler, coğrafyaya dayalı etkinlik verilerinin veya herkese açık gönderilerden veri indirme yeteneğinin bulunmadığını fark etti.
Meta’da beklenen son; kepenkleri indirmek için tarih belirlediler
Meta ve CEO Mark Zuckerberg, insanların, özellikle de muhabirlerin, yaptıklarıyla ilgili görebileceği miktarın sınırlandırılmasından kesinlikle faydalanıyor. Yakın zamanda Zuckerberg’in, uzmanların uyarılarına karşı çıkmak ve Instagram’ın plastik cerrahi filtrelerinin yasaklanmasını engellemek için kişisel olarak müdahale etmek de dahil olmak üzere tehlikeli kararlarına ilişkin derinlemesine bir inceleme yayınlandı.
Onun gözetimi altındaki diğer korkular arasında Instagram’ın çocuk cinsel istismarı içeren içerikleri teşvik eden öneri algoritması ve üst düzey teğmenlerin güvenliğe daha fazla öncelik verilmesi yönündeki taleplerini düzenli olarak reddetmesi yer alıyor. Daha sonra mahkemede avukatları, Meta platformlarının neden olduğu zararla ilgili davalarda hiçbir sorumluluk taşımaması gerektiğini iddia etti.